MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ TEATRU W AT
Zapraszamy na Międzynarodowy Dzień Teatru do Akademii Teatralnej i Teatru Collegium Nobilium. Na wszystkie proponowane wydarzenia – WSTĘP WOLNY, z wyjątkiem spektaklu Prawdziwy norweski black metal, który jest spektaklem biletowanym i jest tylko niewielka pula bezpłatnych zaproszeń, dostępna w Urzędzie Miasta St. Warszawy.
Aby wziąć udział w poniższych wydarzeniach, wystarczy wejść na stronę:
https://srodmiescie.um.warszawa.pl/-/mdtws-2023
i zgłosić się po bezpłatne zaproszenia. Liczba miejsc ograniczona!
PROGRAM | |||
Godzina | Czas trwania | Tytuł | Miejsce pokazu |
12:30 | 40 min | KIER. AKTORSTWO / Ćwiczenia z Wesela (kliknij) / reż. Wojciech Malajkat | SALA TRZECH PATRONÓW / wstęp wolny |
13:15 | 70 min | KIER. REŻYSERIA / Requiem dla snu/ reż. Patryk Warchoł | AULA / wstęp wolny |
14:45 | 28 min | KIER. REŻYSERIA / film Babcia Wandzia (kliknij)/ reż. Karolina Kowalczyk | TCN / wstęp wolny |
15:20 | 70 min | KIER. AKTORSTWO / film Marta Grall (kliknij) / reż. Maciej Stuhr | TCN / wstęp wolny |
15:30 | 10 min | KIER. REŻYSERIA / Damy i huzary / reż. Paulina Staniaszek | SALA BIAŁA / wstęp wolny |
16:00 | 120 min | KIER. AKTORSTWO / Dolce Vita / reż. Marcin Hycnar | SALA IM. J. KRECZMARA / wstęp wolny |
19:00 | 110 min | KIER. AKTORSTWO / PRAWDZIWY NORWESKI BLACK METAL (kliknij) / reż. Marcin Liber | TCN / wstęp biletowany |
Requiem dla snu / reż. Patryk Warchoł
Spektakl inspirowany Requiem dla snu – powieścią Huberta Selby’ego z 1978 r. oraz filmem Darrena Aronofsky’ego z 2000 r. O czym może być Requiem kilkadziesiąt lat po premierze głośnej książki – efektu boomu narkotykowego lat ’60? Na pewno o tym, że to co kontrowersyjne i marginalne w dziełach Selby’ego i Aronofsky’ego, dziś odbieramy jako powszechne i oczywiste. Obyliśmy się z uzależnieniem od narkotyków. Zmieniły jednak one współcześnie swoją funkcję – z substancji umożliwiających „odlot”, coraz częściej korzystamy z nich, aby być bardziej tu i teraz: produktywni, skupieni, osiągający postawione sobie cele i marzenia. Odlot był zły, produktywność jest ok.
Dolce vita / reż. Marcin Hycnar
Spektakl na podstawie tekstu autorstwa Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego – jak piszą autorzy – inspirowanego „Kartoteką” Tadeusza Różewicza i filmem „Dolce Vita” Felliniego. Inspiracja dramatem Różewicza jest oczywista, chociaż czysto formalna. Poza kilkoma krótkimi cytatami z „Kartoteki”, analogiczna jest przede wszystkim sytuacja, w jakiej zastajemy bohatera. Postanawia on spokojnie spędzić niedzielę we własnym łóżku. Jednak nie będzie mu to dane, bowiem przez jego mieszkanie przewinie się galeria postaci. Nawiązanie do Felliniego jest mniej dosłowne. Twórcy dramatu zadają sobie pytanie: kim mógłby być filmowy Marcello przeniesiony w polskie, współczesne realia? W efekcie powstaje, nie pozbawiony humoru i krytycyzmu wobec bohatera, portret duchowy dzisiejszych trzydziestoparolatków. Dzisiejszy polski Marcello z Dolce vita jest nieźle sytuowany, realizuje się zawodowo, używa życia. A jednak czuje się wewnątrz pusty, wyjałowiony i nieszczęśliwy. Każde jego marzenie o stworzeniu lub przeżyciu czegoś wyjątkowego rozbija się o poczucie własnej pospolitości i niedojrzałości.
Damy i huzary (frg.) / Paulina Staniaszek
Pokaz jest efektem pracy podczas seminarium reżyserskiego, pod opieką profesora Jarosława Kiliana. Fragment „Dam i huzarów” Aleksandra Fredry w interpretacji Pauliny Staniaszek.