PRAWDZIWY NORWESKI BLACK METAL reż. Marcin Liber

Zdjęcie. Scena wypełniona błyskającym światłem. Na pierwszym planie po prawej stronie młody mężczyzna gra na gitarze elektrycznej, po lewej młoda kobieta śpiewa do mikrofonu. W centrum, na dalszym planie, widać jak nad leżącym na ziemi chłopakiem pochyla się zrozpaczona dziewczyna.

PRAWDZIWY NORWESKI BLACK METAL to opowieść o grupie muzyków i ich przygodach na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. To opowieść o samobójstwach, morderstwach, paleniu kościołów, faszyzmie, rasizmie, seksizmie, homofobii i poszukiwaniu własnej artystycznej drogi.

Dużo wskazuje na to, że PRAWDZIWY NORWESKI BLACK METAL to farsa. Dziwna, ale farsa.

W spektaklu wykorzystywane są: wyroby tytoniowe, głośna muzyka i efekt stroboskopowy (światło pulsujące z dużą częstotliwością). Osoby wrażliwe na ten rodzaj efektów, prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

 

___

Spektakl bierze udział w 29. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Dominik Gac, Andrzej Lis, Julia Lizurek, Wiesław Kowalski, Magdalena Rewerenda, Agata Tomasiewicz.

 

Seria logotypów. Kolejno od lewej są to: logotyp Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego, logotyp Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, logotyp Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

___

RECENZJE:

PRAWDZIWY NORWESKI BLACK METAL w recenzji Roberta Trębickiego | link do źródła zewnętrznego

PRAWDZIWY NORWESKI BLACK METAL w instarecenzji Przemka Guldy | link do źródła zewnętrznego

PRAWDZIWY NORWESKI BLACK METAL w recenzji Rafała Turowskiego | link do źródła zewnętrznego

MOCNO, GROŹNIE, CHOĆ FARSOWO O NORWESKIM BLACK METALU (Anna Czajkowska) | link do źródła zewnętrznego

 

Grafika pionowa. Czarne tło, jak namalowane, pokryte śladami gdzieniegdzie grubiej nałożonej farby. Na górze grafiki duży napis bezszeryfowym fontem: PRAWDZIWY NORWESKI BLACK METAL. Napis w kolorze bladoniebieskim, tylko słowo BLACK jest w kolorze bladoróżowym. Pod napisem postać widoczna od bioder w górę, namalowana bardzo ekspresjonistycznie, stoi przodem do odbiorcy, ale długie włosy ma całkowicie zarzucone na twarz i górną część torsu. Widać wyraźnie jedynie jej ramiona, ubrane jakby w brudne, przez co jasnobrązowe bandaże. Na wysokości jej brzucha napis REŻYSERIA bladoniebieskim i poniżej większe MARCIN LIBER bladoróżowym.

zdjęcia z prób | fot. Zuzanna Mazurek
zdjęcia z prób | fot. Marcin Liber
zdjęcia z próby medialnej | fot. Zuzanna Mazurek
zdjęcia ze spektaklu | fot. Bartek Warzecha
Zdjęcie. Scena wypełniona błyskającym światłem. Na pierwszym planie po prawej stronie młody mężczyzna gra na gitarze elektrycznej, po lewej młoda kobieta śpiewa do mikrofonu. W centrum, na dalszym planie, widać jak nad leżącym na ziemi chłopakiem pochyla się zrozpaczona dziewczyna.

Tekst:
Michał Kmiecik

Reżyseria:
Marcin Liber

Scenografia, kostiumy, światło:
Mirosław Kaczmarek

Asystentka reżysera:
Ada Branecka

 

Obsada:

Portret szczupłej, długowłosej blondynki o zielonych oczach. Ma na sobie czarną koszulkę, srebrny, drobny naszyjnik. Uśmiecha się lekko, wpatrując w odbiorcę.

Portret czarno-biały. Czarne tło. Na środku młoda dziewczyna o długich włosach, patrzy groźnie w odbiorcę.

Katarzyna Anna Dominiak – DEAD

 

Portret młodej dziewczyny o krótko ściętych, różowych włosach. Ustawiona jest lekko bokiem, ale błękitnymi oczami patrzy na odbiorcę, unosząc lekko kąciki ust. Ubrana jest w czarną koszulkę.

Portret czarno-biały. Czarne tło. W centrum zdjęcia młoda dziewczyna o krótko ściętych włosach. Ma na sobie czarną bluzę z kapturem z napisem JESUS GAVE ME THIS HOODIE. Ma poważny wyraz twarzy, lekko spode łba patrzy się w odbiorcę.

Helena Englert – MARIE, PRZEWODNICZKA, APARAT MARKI KODAK

 

Portret młodej, długowłosej blondynki o niebieskich oczach. Ma czarną koszulkę na sobie. Uśmiecha się lekko, patrząc w odbiorcę.

Portret czarno-biały. Czarne tło. W centrum młoda dziewczyna, długie włosy ma spięte w kucyk, wyprostowana patrzy w odbiorcę z lekkim uśmiechem. Obie dłonie wyciąga w stronę odbiorcy w geście rogów złożonych z wysuniętych palców: małego i wskazującego.

Janina Komorowska-Majkowska – LENE BORE, STRZELBA

 

Portret młodego chłopaka o krótkich, ale zmierzwionych blond włosach. Uśmiecha się. Ma jasne oczy. Ubrany jest w czarną koszulkę.

Portret czarno-biały. Czarne tło. W centrum młody chłopak, ubrany w zimową czapkę z uszami, czarną koszulkę oraz jasną kurtkę. Wystawia ręce w geście rogów, z wysuniętymi palcami: małym i wskazującym. Ma szeroko otwarte oczy, uśmiecha się z podtekstem szalonego, pokazując zęby oraz język.

Kacper Jan Lechowicz – BARD/FAUST, DZIWNY DETEKTYW 2

 

Portret młodego chłopaka w brązowych, krótko ściętych włosach. Ma brązowe oczy oraz lekki, jednodniowy zarost. Jest poważny, patrzy prosto w odbiorcę. Ma na sobie czarną koszulkę.

Portret czarno-biały. Czarne tło. W centrum chłopak w czapce z daszkiem oraz kurtce jeansowej, o średniej długości jasnych włosach. Prawą dłoń układa w geście rogów, używając palca wskazującego oraz palca małego. Mały wsuwa jednocześnie lekko do rozchylonych ust, patrząc jednocześnie intensywnie w odbiorcę.

Maciej Łączyński – EURONYMOUS

 

Portret młodego mężczyzny w sięgających brody brązowych włosach. Ma jasne oczy, poważny wyraz twarzy, patrzy się prosto w odbiorcę. Ubrany jest w czarny sweter typu golf.

Portret czarno-biały. Czarne tło. W centrum młody chłopak w bluzie, czapce oraz zimowej kurtce. W jednej ręce trzyma parę butelek oraz puszek. Drugą układa w geście rogów, używając palca wskazującego oraz palca małego. Patrzy prosto w odbiorcę.

Piotr Napierała – HELLHAMMER

 

Portret młodej, szeroko uśmiechniętej dziewczyny. Ma krótkie, ścięte na wysokości ramion, brązowe włosy z równym przedziałkiem pośrodku. Ubrana jest w czarną koszulkę.

Czarno-białe zdjęcie. Czarne tło. W centrum młoda dziewczyna w czarnej, puchowej kurtce, pod którą widać polar oraz torbę typu nerka. Ma krótkie włosy, ścięte na wysokości ramion. Uśmiecha się lekko. Jedną dłonią pokazuje symbol rogów, unosząc do góry palec mały, palec wskazujący, a także kciuk.

Magdalena Prosuł – DZIWNY DETEKTYW 1, PREZENTERKA

 

Portret młodego mężczyzny o krótkich, rudych włosach i dużych, piwnych oczach. Patrzy beznamiętnie prosto w odbiorcę. Ma na sobie czarną koszulkę.

Czarno-białe zdjęcie. Czarne tło. Młody, uśmiechnięty chłopak wyciąga w stronę odbiorcy dłoń ułożoną w kształcie rogów.

Adam Szustak – VARG

 

Portret młodego chłopaka. Ma krótkie, jasne, ułożone na lewo włosy i niebieskie oczy. Ubrany jest w czarną koszulkę. Ma poważny wyraz twarzy.

Czarno-białe zdjęcie. Czarne tło. W centrum fotografii młody chłopak w czapce z daszkiem, jasnej bluzie z kapturem i ciemnej kurtce.

Wojciech Wereśniak – NECROBUTCHER, PASTOR RÖYKSOPP

 

Czas trwania spektaklu: 1 godzina 45 minut (bez przerwy)

Spektakl przeznaczony dla widzów powyżej 16. roku życia.