Orlando Paladino
Józef Haydn
prapremiera polska
libretto Nunziano Porta
tłumaczenie libretta opery: Lidia Szpilewska, Lilianna Krych
reżyseria Waldemar Raźniak
kierownictwo muzyczne: Lilianna Krych
choreografi:a Liwia Bargieł
dekoracje: Martyna Kander
kostiumy: Klaudia Bartkowska, Anna Łapińska, Justyna Pasieka, Małgorzata
Dzik, Aleksandra Gąsior, Martyna Słomka, Mateusz Tomczyk, Joanna Załęska,
Joanna Gruszecka, Paula Kukla, Sonja Marczewski, Katarzyna Dębska (studenci
Wydziału Scenografii ASP) i Martyna Kander
światło: Piotr Pawlik, Jędrzej Skajster
projekcje multimedialne: Julia Karłowska
charakteryzacja: Dominik Szatkowski
ŚPIEWACY-SOLIŚCI (studenci Wydziału Wokalno-Aktorskiego UMFC)
Angelica – Marta Czarkowska, Julia Malik
Medoro – Alicja Krasińska
Eurilla – Anna Szostek, Arleta Krutul
Pasquale – Bing Wen Wang
Orlando – Dionizy Płaczkowski
Rodomonte – Michał Przygoński
Alcina – Natalia Ołów, Tatiana Zialevich
Licone/Caronte – Dawid Dubec
TANCERZE (studenci Wydziału Aktorskiego AT)
Maciej Cymorek
Łukasz Borkowski
Wiktoria Wolańska
Olga Kalicka
Mateusz Łapka
Liwia Bargieł (gościnnie)
gra zespół Gradus ad Parnassum w składzie:
Skrzypce I: Michał Piotrowski (koncertmistrz), Małgorzata Małkowska, Maksymilian Grzesiak (gościnnie), Adrianna Kuczyńska
Skrzypce II: Aleksandra Kwiatkowska, Anna Wcisło, Jacek Wachnik, Katarzyna Boniecka (gościnnie)
Altówki: Natalia Reichert, Katarzyna Litwiniuk
Wiolonczele: Tomasz Pokrzywiński (gościnnie), Maria Ślipska
Kontrabas: Anna Bator
Flet: Jennyfer Fouani
Oboje: Antonina Golachowska, Jakub Jackowski
Fagoty: Magdalena Laskowska, Piotr Kosiński
Waltornie: Marcin Sikorski, Kamil Karaszewski
Krzysztof Garstka – klawesyn (kierownik artystyczny zespołu Gradus ad Parnassum)
pianiści-korepetytorzy: Mariusz Kłubczuk, Robert Morawski, Katarzyna Sokołowska
„Mając do wyboru rozpacz i nic, wybrałbym nic” – ten cytat z Williama Faulknera najlepiej charakteryzuje lata 60. w Paryżu. Stolica starej Europy konfrontuje się z dzikim Zachodem i jego kulturą. Nowe pokolenie – pokolenie X – szuka swojej tożsamości niezależnej od traum wojennych i trosk materialnych. Bawi się, odrzuca stare maski, przywdziewa nowe, definiuje granice często je przekraczając. Co może mieć wspólnego XVIII-wieczna opera Haydna z kotłującym się obyczajowo Paryżem i współczesnością? Z pewnością jest równie kunsztowną zabawką co ówczesna haute couture i dzisiejsza ponowoczesność. Ludziom pozostało żyć do utraty tchu bądź leczyć się z obłędu.
Spektakl warsztatowy studentów Wydziału Aktorskiego AT, Wydziału Wokalno-Aktorskiego UMFC i Wydziału Scenografii ASP)
Gradus ad Parnassum, czyli stopień na Parnas, nieustanne dążenie do ideału sztuki.To właśnie dążenie do doskonałości i ciągłe poszukiwanie nowych ścieżek zgromadziło wokół siebie grupę młodych i utalentowanych muzyków, zafascynowanych wykonawstwem historycznym. Tak jak postulatem baroku było oddziaływanie na emocjonalność człowieka poprzez sztukę, tak celem zespołu jest poruszanie najgłębszych emocji ludzkich poprzez muzykę. Pokazywanie nowych możliwości interpretacyjnych i brzmieniowych, prowokowanie słuchacza, a przede wszystkim radość ze wspólnego grania – to właśnie zespół Gradus ad Parnassum.
BILETY:
30 zł (normalny), 20 zł (ulgowy)
Rezerwacja:
rezerwacja.tcn@at.edu.pl
tel. 22 635 99 39
Bilety będą też sprzedawane w Auli Wydziału Scenografii ASP na godzinę przed spektaklem.
Spektakle w roku 2014/2015:
16. stycznia, godz. 19:00
17. stycznia, godz. 19:00
18. stycznia, godz. 19:00