OLIMP reż. Wojciech Kościelniak
OLIMP bazuje na antycznym tekście ODYSEI, ale w dosłownym, adaptacyjnym znaczeniu nią nie jest, ponieważ poszczególne wątki, miejsca akcji, a nawet relacje łączące bohaterów zostały zmodyfikowane. Wszystko w celu sprostania wymogom specyfiki przedstawienia dyplomowego i próby twórczego spojrzenia na epos Homera z dzisiejszej perspektywy.
ODYSEJA w oryginale jest baśnią, pełną fantastycznych lądów, istot, przygód i zjawisk.
Dzięki technikom komputerowym wszystkie te nadprzyrodzone cuda można zobaczyć na ekranie. Pomimo oswojenia popkulturowych potworów, prawdziwy lęk pozostał, a może jest większy niż kiedyś. Czy nie dlatego, że coraz trudniej odkryć nam samych siebie? A przecież drugi człowiek i demony, które w nim mieszkają, jednocześnie nas ciekawią i budzą lęk. Nowe lądy okazują się być miejscami w wyobraźni, potężni i mściwi bogowie zamieszkują religie i politykę, a niebiańsko piękne boginie kuszą z reklam i portali społecznościowych.
Wydaje się, że najsilniej doświadczają takich uczuć dzieci, szczególnie te, które zaczynają przechodzić w młodość, a potem w dorosłość – kiedy zyskują szerszą świadomość istnienia i przemijania. To czas, kiedy konflikty, odrzucenia, porażki, fascynacje i lęki zdają się najważniejsze i ostateczne. Z tych powodów podejmiemy próbę spojrzenia na ODYSEJĘ Homera oczami dzieci.
___
Karolina Krupa w rozmowie z twórcami i twórczyniami spektaklu OLIMP | link do źródła zewnętrznego
___
recenzje spektaklu:
Ba-SEN OLIMP-ijski (Anna Czajkowska) | link do źródła zewnętrznego
Postać idei – myśl prawdziwa (Magdalena Hierowska) | link do źródła zewnętrznego
OLIMP (Rafał Turowski) | link do źródła zewnętrznego
OLIMP – muzyczna ekstaza w antycznym stylu (Kinga Senczyk) | link do źródła zewnętrznego
Iskrzy na Olimpie (Małgorzata Komorowska) | link do źródła zewnętrznego
OLIMP (Robert Trębicki) | link do źródła zewnętrznego
Tłok na Olimpie (Tomasz Miłkowski) | link do źródła zewnętrznego