Dziewczyno, takie konfundujące reż. Weronika Szczawińska

Wielkimi krokami zbliża się premiera nowego hollywoodzkiego blockbustera, „Ashes of Tomorrow”. Film Wade’a Flexa, postapokaliptyczne science-fiction, w którym o władzę nad resztkami zasobów walczą, wraz ze swoimi poddanymi, dwie silne kobiety i jedna równie silna kosmitka, to nie tylko rozrywka na poziomie, lecz także zaproszenie do namysłu nad przyszłością planety Ziemia.

Ale zanim film wejdzie do kin, trzeba go porządnie wypromować. Wschodzące gwiazdy Hollywood, Maree Kometo, X.Halley, Flora Plott, Canberra Todd, Joasia K. Sleigh, Jude Butler, Tommy Shalloway i Knight Darker, wyruszają na wypełniony atrakcjami press tour, by opowiedzieć o swojej pracy i wzbudzić zainteresowanie w potencjalnych widzach „Ashes of Tomorrow”.

Kontrowersje i konflikty narastające wokół hollywoodzkiej produkcji skrzętnie relacjonują i przetwarzają social media – zarówno te starsze, jak i najnowsze, tekstowe i wizualne, wolne i szybkie. Mają różne narzędzia, ale te same cele: przykuć uwagę, wzmóc klikalność, bez reszty wciągnąć i uzależnić użytkowniczki. Nadzorują i analizują, zadają ważne pytania albo szukają dziury w całym. Drama je nakręca, a one nakręcają dramę, i tak w kółko, aż film rozbije box office albo zaliczy totalną klapę.

Twórczynie i twórcy spektaklu „Dziewczyno, takie konfundujące” badają, na czym polega doświadczanie współczesnego Internetu i jak można obrócić je w teatr – w jaki sposób social media działają na zmysły, wpływają na wyobraźnię, kształtują ekonomię uwagi, radykalizują i zmieniają swoich użytkowników. Czy każdy jest swoim własnym brandem? Te wszystkie dramy to tak na serio, czy może na niby, żeby sprzedać film, produkt, usługę? I czy to ma jeszcze jakiekolwiek znaczenie?

Dyplom studentek i studentów aktorstwa teatru lalek w białostockiej Akademii Teatralnej to nie tylko huczne zwieńczenie ich edukacji, lecz także szansa, by zobaczyć na scenie niezwykle twórcze osoby, które z ogromnym kunsztem budują rozmaite postacie i świat wokół siebie, swobodnie korzystając z narzędzi teatru dramatycznego i teatru formy. Druga część spektaklu powstała dzięki ich pomysłom i improwizacjom. Pełna zaangażowania i pasji praca zespołowa czyni „Dziewczyno, takie konfundujące” ekscytującym przeżyciem.

 

wiek odbiorców: 15+
premiera: 9 listopada 2024

UWAGA!
W spektaklu używane są wulgaryzmy.

 

fot. Bartek Warzecha
fot. Bartek Warzecha

Najbliższe daty

wtorek
18 marca, 19:30
środa
19 marca, 19:30
Bilety

Koncepcja:
Jowita Mazurkiewicz i Weronika Szczawińska
druga część spektaklu na podstawie pomysłów i improwizacji aktorskich

Tekst, dramaturgia:
Jowita Mazurkiewicz

Reżyseria:
Weronika Szczawińska

Kostiumy:
Marta Szypulska

Asystentka reżyserki:
Beata Ćma

Asystent kostiumografki:
Marko Saidov

Inspicjentka:
Michalina Krzemianowska

Fotografie i koncepcja sesji:
Bartek Warzecha

Kostiumy:
Marta Szypulska

Występują:
Marina Bazdyrieva
Bartłomiej Bazyluk
Maria Czok
Weronika Kozłowska
Michalina Krzemianowska
Łucja Helena Mucha
Mateusz Wyżliński
Magdalena Zubrycka

Technika mowy:
Ewa Gajewska-Jasińska

Pracownia plastyczna:
Karolina Baczar
Anna Chilińska
Magdalena Dąbrowska
Zbigniew Romanyk
Roża Turlińska

Dział techniczny:
Mirosław Bobowik
Mariusz Doroszko
Artsemi Khatkevich
Konrad Malowaniec
Krzysztof Matosek
Jan Mróz