Mistrz i Małgorzata

Michaił Bułhakow

tłumaczenie Irena Lewandowska i Witold Dąbrowski        MiM-plakat

Reżyseria i adaptacja: Waldemar Raźniak
Scenografia i światło: Urszula Bartos-Gęsikowska
Kostiumy: Martyna Kander
Muzyka: Karol Nepelski
Ruch sceniczny: Liwia Bargieł
Asystent reżysera: Łukasz Borkowski
W muzyce do przedstawienia wykorzystano cytaty z utworów H. Berlioza, C. Saint-Saënsa, R. Straussa i D. Szostakowicza

Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego.

Występują:
M, Jeszua Ha-Nocri: Maciej Hanczewski
Stalin: Katarzyna Ucherska
Piłat: Kamil Maria Banasiak
Małgorzata, Jelena: Katarzyna Pośpiech
Iwan Bezdomny, Mateusz Lewita, Żdanow: Mateusz Łapka
Woland, Strawiński: Eryk Kulm
Asasello, Woroszyłow, asystent Strawińskiego: Jowita Stępniak
Behemot, Jagoda: Aleksander Sosiński
Korowiow, Mołotow: Malwina Turek
Natasza, Kaganowicz: Kim Grygierzec
Berlioz, Hella, Mikojan: Łukasz Borkowski (gościnnie)

W nagraniu muzyki do przedstawienia wzięła udział Olga Rusin (sopran).

UWAGA, w spektaklu używane jest światło stroboskopowe.

Premiera 9 stycznia 2015, Teatr Collegium Nobilium

Polecamy zdjęcia z prób i zdjęcia ze spektaklu

Teaser spektaklu

„Jedynym wyjściem było rozdanie majątku narodowego kolesiom – i tak zrobili. Przeprowadzili kryminalne przetargi ‚pod zastaw’ i za darmo, drogą oszustwa rozdali wszystko młodym ludziom, którzy stali się z dnia na dzień potężnymi biznesmenami. I w tym samym momencie zlikwidowali u nas, i to na zawsze, prawowitość prywatnej własności. (…) Powstał więc kryminalny system, w którym władza jest zrośnięta z własnością.

Mamy system, gdzie niezależnego biznesu nie ma, niezależnych pieniędzy nie ma, niezależnego społeczeństwa obywatelskiego nie ma. Niezależnych organizacji społecznych nie ma. Niezależnej polityki nie ma” – pisze o współczesnej Rosji Grigorij Jawliński.

Jak daleko rzeczywistość NEPu różni się od współczesności? Czy można tu mówić o wolności jednostki, o demokracji? Jak w takiej rzeczywistości mają się odnaleźć artyści? Jaką rolę odgrywa w niej religia i Bóg? Czy punkowy performans na tle ikonostasu jest wyrazem bezsilności, wołaniem o pomoc, czy zaczątkiem nowej rewolucji?

Wielką powieść Michaiła Bułhakowa traktujemy jako studium zmagania się jednostki z systemem – nie tylko totalitarnym. Wszak „wszelka władza jest gwałtem zadawanym ludziom”. Jest to również próba wprzęgnięcia metafizyki w proces odnowy społeczeństwa, nawet za cenę mitycznego paktu z diabłem. Kto jest Wolandem XXI wieku?

czas trwania: 2,5 godz. (1 przerwa)

Charakteryzacja

Małgorzata Chmielewska i uczniowie Stusium Technik Scenograficznych

logo_STS

Media o spektaklu:

Karol Płatek: Powieść i dobudówka, Teatr dla Was

Natalia Kamińska: Tchórzostwo i inne diabelstwa, Teatrakcje.pl

Karolina Matuszewska: Bal debiutantów u Wolanda, Teatralny.pl

BILETY:
30 zł (normalny), 20 zł (ulgowy)
online: www.bilety.at.edu.pl
Rezerwacja:
rezerwacja.tcn@at.edu.pl
tel. 22 635 99 39

1

Spektakle w sezonie 2014/2015

7. stycznia, godz. 19:00
8. stycznia, godz. 19:00
9. stycznia, godz. 19:00
10. stycznia, godz. 19:00
11. stycznia, godz. 19:00
12. stycznia, godz. 19:00
31. stycznia, godz. 19:00
3. lutego, godz. 19:00
7. lutego, godz. 19:00
8. lutego, godz. 19:00
9. lutego, godz. 19:00
10. marca, godz. 19:00
11. marca, godz. 19:00
12. marca, godz. 19:00
13. marca, godz. 19:00
14. marca, godz. 19:00
15. marca, godz. 19:00
14. kwietnia, godz. 19:00
15. kwietnia, godz. 19:00
16. kwietnia, godz. 19:00
17. kwietnia, godz. 19:00
22. maja, godz. 19:00
23. maja, godz. 19:00
24. maja, godz. 19:00
25. maja, godz. 19:00

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s