FEDRA FITNESS reż. Daria Wiktoria Kopiec

Dramatopisarz István Tasnádi korzysta w swojej FEDRZE FITNESS ze znanego mitu i wykorzystując go, tworzy jego autorską wersję. Główny temat, miłość dojrzałej kobiety do swojego pasierba, został tutaj zdominowany przez temat władzy. Brutalny świat mitu nie zmienił się – bohaterowie targani są przez namiętności, a przemoc, kłamstwo i kara, także i tu, malują pejzaż, na którego tle rozgrywa się opowieść. Zmienili się natomiast bohaterowie mitu, czyli my sami – „wszystkich wchłonął sektor usług”. To wydaje się być istotą tekstu Tasnádi’ego.

Rytm i muzyczność stanowią siłę dramatu węgierskiego autora. Wykorzystuje to forma spektaklu, którą stanowi polifonia słowa, pieśni i ruchu. W oparciu o te trzy współgrające ze sobą narracje i sięgając do klasycznej greckiej tradycji – chorei, realizatorzy spektaklu tworzą swój własny język opowieści. Za pomocą choreografii budują równolegle istniejące ze sobą światy – mityczny i wirtualny. Muzyka w widowisku wykonywana jest na żywo.

Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego, kierunku aktorstwo teatru muzycznego.

AUTOR
István Tasnádi

PRZEKŁAD
Jolanta Jarmołowicz
Jerzy Czech

REŻYSERIA I ADAPTACJA
Daria Wiktoria Kopiec

MUZYKA, PRZYGOTOWANIE MUZYCZNE
Natalia Czekała
Krzysztof Guzewicz

CHOREOGRAFIA
Jacek Owczarek

SCENOGRAFIA
Anna Wunderlich

KOSTIUMY
Patrycja Fitzet

 

OBSADA

FEDRA – JULIA SZEWCZYK
HIPOLIT – MARIA JUŹWIN
SAUROS – ROBERT MRÓZ
KAPŁANKA – ALEKSANDRA LECHOCIŃSKA
TEZEUSZ – BŁAŻEJ STENCEL
MINITAUR – MIKOŁAJ KŁOSIEWICZ
CHÓR KOBIET / LEKARKA / TRENERKA – MAGDALENA HOWORSKA
CHÓR KOBIET / DZIEWCZYNA – PAULINA WRÓBLEWSKA

 

Prawa do sztuki reprezentuje ADiT – Agencja Dramatu i Teatru Elżbieta Manthey